Jak checklisty zachraňují zákazníky

Víte, jakou nejdůležitější dovednost by měl umět dobrý magnet na kontakty? Nabídnout konkrétní řešení problému. Existuje zlaté pravidlo: Úspěšně vytvořený magnet na kontakty poskytne zákazníkovi obrovskou hodnotu do pěti minut od přihlášení k odběru vašeho newsletteru. To je samozřejmě zkušenost získaná z praxe, než „pravidlo“ jako takové. Magnety nemusí být dlouhé několik stránek. Skutečnost je taková, že čím složitější a delší magnet bude, tím se snižuje pravděpodobnost, že jej zákazník využije a zůstane ve vaší databázi kontaktů. Abyste pomohli zákazníkovi okamžitě vyřešit problém, existuje typ magnetu, který to zvládá dokonale: checklisty neboli kontrolní seznamy.

Magnety pro sběr kontaktů existují v mnoha různých podobách a velikostech, ale pravdou je, že jen málo z nich se liší od ostatních. Zřejmě jste si všimli, že téměř každý web nabízí nějakou formu magnetu, ať už to jsou e-booky, checklisty nebo e-mailové kurzy. Trh je jich zkrátka přesycen a lidé se nechtějí přihlašovat k odběru newsletteru, aby si mohli přečíst delší e-book. Chtějí okamžité řešení svého problému a ty nejlepší magnety tento slib plní. A to je dělá pro vaše zákazníky neodolatelnými – za ty vyměňují svou emailovou adresu a přidávají se tak do databáze kontaktů.

Protože jsou dnes zákazníci těmito nabídkami přehlcení, tak uživatel (zájemce) nemá žádný důvod ke konverzi, vyplnění svých údajů, pokud váš magnet nedokáže jejich problém vůbec vyřešit. Pouhá nabídka samotného obsahu proto již nestačí k tomu, aby se z odběratelů automaticky stali vaši zákazníci. Místo toho musíte zvýšit laťku, nabídnout jim neočekávaně užitečný magnet s velkou obsahovou přidanou hodnotou. Snaha a touha uživatele vyřešit nějaký palčivý problém, je klíčem k úspěchu a k tomuto účelu existuje typ magnetu, který to splňuje dokonale – checklist neboli kontrolní seznam.

Nabízet ženám rady, jak správně pečovat o knír, je Sisyfovská práce

Pokud vaše firma nabízí zdarma obecný obsah prostřednictvím formuláře vybízejícího k odběru newsletterů, riskujete, že se vaše databáze kontaktů rozšíří o uživatele, kteří nemají nic společného s vaší oblastí podnikání. A to, kam svůj magnet umístíte, je také zásadní a strategické rozhodnutí. Například nemá moc smysl vydávat průvodce, jak se starat o vousy nebo kníry na Pinterestu, protože téměř 80 % uživatelů této platformy jsou ženy1.

Magnety by NIKDY neměly být vágní. Musí nabídnout specifické řešení pro specifický problém. Jednoduše musíte vyřešit konkrétní problém zákazníka tak, že mu nabídnete konkrétní řešení související se segmentem vašeho trhu.

Taháky a shrnutí jako okamžitá pomoc

V momentě, kdy potřebuje uživatel něco okamžitě vyřešit, fungují taháky a shrnutí skvěle. Narozdíl od reportů nebo dlouhých příruček je tón kontrolních seznamů zcela jiný. Obecně jsou velmi krátké (přibližně jednostránkové) a přímo řeší problém nebo zákazníkovu palčivou otázku,

Podívejte se na příklad tohoto magnetu „Jak tvořit databázi klientů“:

Taháky nabízejí okamžitou hodnotu tím, že lidem poskytnou něco, co mohou ihned použít. Příručky s postupy „jak na to“ proto fungují lépe, když jsou prezentovány jako kontrolní seznamy. Například se skvěle hodí pro studenty, aby se ujistili, že při psaní eseje splnili veškeré potřebné náležitosti, nebo pro obchodníky, kteří si chtějí ověřit, zda zvážili všechny kroky nezbytné k zahájení marketingové kampaně.

Když je něco zadarmo, nemusí to vypadat lacině

Že něco nabízíte zdarma, není důvodem k tomu, aby to bylo na první pohled zřejmé. Velmi cenná rada pro vytváření magnetu je, použít profesionálního grafika, který vám „pouhým“ grafickým znázorněním pomůže u zákazníka vyvolat pocit skutečné peněžní hodnoty. Podívejte se na následující příklady. I když oba dva obsahují totožné informace, který z nich by vás přesvědčil, abyste se vrátili pro další materiál či se potenciálně stali zákazníky?

Amatérská a nekvalitní produkce je opravdovým úskalím. Prezentace druhého příkladu ve vás pravděpodobně vyvolala nedůvěru a celkově špatnou zkušenost z magnetu.
Představte si, co by se stalo, kdybyste svůj email vyměnili za to, že získáte takovýto kontrolní seznam s nízkou grafickou kvalitou a spoustou překlepů. Troufnu si říci, že byste klikli na „odhlásit odběr“.

Přimějte uživatele, aby si z milionů checklistů vybral ten váš

Krátkodobé a dlouhodobé uspokojení zákazníka nejsou jedinými komoditami, které je třeba zvážit. Hodnotu magnetu lze zvýšit na základě dalších faktorů, jako je unikátnost, aktuálnost, podrobnost, dostupnost atd.
Poptávka po hodnotném obsahu je nyní větší než kdykoli předtím, ale vytváření kvalitního obsahu vyžaduje značný průzkum, čas a úsilí, zvláště když nemáte tým, který by vám s tím pomáhal.

Mnoho malých podnikatelů se s touto překážkou setkává, jakmile se více zaměří na digitální marketing. Vyhledávače nabízejí uživatelům miliony obsahu, ale pokud nemluvíte jazykem své cílové skupiny, ten váš si nevybere. V důsledku toho bude veškerá tvrdá práce zbytečná. Proto je zásadní plně porozumět potřebám vaší cílové skupiny předtím, než do online světa vypustíte i Ljen“ magnet ve formě kontrolního seznamu.

Správný checklist by měl…

Ve chvíli, kdy můžete poskytnout něco, co nikdo jiný ne (nebo je vás pouze několik), jste schopni to nabídnout ve správný čas a míře, v jaké to ostatní neposkytují, nebo způsobem, který zákazníkům zjednoduší život – pak jste téměř u cíle.

U kontrolního seznamu je především nutné, aby byl srozumitelný a stručný. Je také důležité upřednostnit rychlou spotřebu – ukažte, že můžete vyřešit problém zákazníka velmi rychle, například rychle doručte kontrolní seznam, podle kterého si uživatel ověří, zda splňuje veškeré požadavky před zahájením prodeje produktu, aby ho během dalších několika minut mohl skutečně začít prodávat.

Jakmile se uživatelé zaregistrují k odběru vašeho užitečného, relevantního a kvalitního obsahu, prosadíte se u něj v tomto tématu jako odborník a vytvoříte si s ním nový vztah. To znamená, že si na vás vzpomene, když bude potřebovat více informací. Vrátí se pro další. A v momentě, kdy bude spokojený, vrátí se jako váš zákazník. Aby však toto checklist dokázal, musíte se hlouběji ponořit do tužeb vašich zákazníků. Pak jim stačí dát přesně to, o co žádají. S tím vám jako specialistka na e-mail marketing ráda pomohu, zaměřím se na vaše silné stránky a odhalím je vašim potenciálním zákazníkům.

Pomáhám podnikatelům se vyznat v e-mail marketingu a dosáhnout cílů, které si stanovili. Při mentoringu a konzultacích se zabývám nastavením strategie v podnikání a funčního marketingu. Jsem expertkou na e-mail marketing a automatizaci v online podnikání. Díky mým kurzům objevilo již stovky podnikatelů, že e-mail může být jak pečujícím, tak ziskovým prostředkem. Co jsem pro vás připravila najdete >> tady

Přidejte se do skupiny o e-mailingu a podnikání

  • Kategorie