Aby si vás dnes v širokém online světě někdo všiml, musíte jít nad rámec toho, co dělají vaši konkurenti. Už nestačí dodržovat osvědčené postupy; musíte zákazníky vyzvat k akci. Jako u každého marketingového nástroje, i v případě e-mailového marketingu budete muset vyvinout určité úsilí a vytvořit si vlastní databázi odběratelů. Tento efektivní a cenově dostupný nástroj vám umožní osobně oslovit zákazníky ve velkém, posílit povědomí o značce, měřit jeho výsledky pomocí podrobné analýzy a snadno tak přizpůsobovat content do budoucna. To vše s minimálními náklady.
Generování kontaktů už není to, co bývalo. Před lety jste „zaháčkovali“ návštěvníky webových stránek a přeměnili je na zákazníky snadno: nabídli jste jim magnet na kontakty, jako je eKniha nebo PDF dokument a sledovali jste, jak vaše konverze letí vzhůru. Dnes znamená generování kontaktů něco zcela odlišného. Návštěvníků webových stránek, kteří jsou ochotni přidat do vaší databáze svou emailovou adresu, je mnohem méně. A pokud se rozhodnou, že e-mail sdílet budou, měli byste jim nabídnout něco opravdu hodnotného.
E-mailový marketing je nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak rozšířit své podnikání, protože se jedná o přímý kontakt s odběrateli, kteří se zajímají o vaše produkty nebo služby. Magnet je speciální nabídka, kterou propagujete své cílové skupině výměnou za jejich e-mailovou adresu. Výsledkem efektivního magnetu na kontaktu je obvykle databáze e-mailových adres vašich stávajících a potenciálních zákazníků. Tento proces může být pomalejší než přímá komunikace se zákazníkem nebo telefonní hovory, zaručuje však výsledky.
Proč jsou magnety na kontakty důležité pro vaše podnikání
Lidé v drtivých případech nejsou ochotni sdílet své kontaktní informace, pokud jim na oplátku nenabídnete něco hodnotného. Uživatelé se nepřihlásí k odběru newsletteru bez dobrého důvodu, protože si automaticky pomyslí, že je budete spamovat. Pokud však posíláte užitečné a relevantní informace, pomáháte díky magnetům řešit problémy svých zákazníků a nabídnete jim rychlá a efektivní řešení – zapamatují si vás!
Získejte lepší výsledky za méně úsilí
Ve srovnání se všemi ostatními marketingovými kanály, včetně sociálních médií a osobní komunikace se zákazníkem, má e-mailový marketing nejvyšší návratnost investic. Proto se jedná především o nejlepší řešení pro malé a střední podniky, které nemají mnoho peněz na reklamu. Odesílání e-mailů cílovému publiku totiž nestojí téměř nic.
Víte přesně, co funguje a co ne
Velkou výhodou e-mailového marketingu je transparentnost. Díky magnetům na kontakty přesně víte, jak si každý z vašich e-mailů vede u každého odběratele. Vidíte, kdo otevřel vaše e-maily a kdo klikl na jaké odkazy, ze kterých prohlížečů a lokalit. To vám dává obrovskou moc experimentovat a do budoucna každou e-mailovou kampaň ještě vylepšit. Nemluvě o možnosti využít naplno srovnávací A/B testování.
Ke zvýšení prodeje s evergreen magnetem
Evergreen magnet je označení pro upgrade obsahu, který je pravidelně aktualizován, abyste zajistili, že jde vždy o nejnovější informace, k jakým se může váš zákazník dostat. Tento druh magnetů je velmi účinný ze dvou důvodů:
Problémem mnoha značek je, že si uživatel přečte například pouze jeden příspěvek na blogu, rozhodne se využít jeden určitý magnet – a tím to skončí.
Nabídkou magnetu typu evergreen (neustále aktualizovaná knihovna šablon, doživotní předplatné bezplatných upgradů zakoupeného softwaru, atd.) zákazníky vyzýváte, aby se k vaší značce znovu vraceli. Pokud prodáváte například běžecké vybavení, můžete zdarma nabídnout návod jak uběhnout 10 kilometrů za 30 dní.
„To jsme nikdy předtím nedělali, tak proč teď?“
V momentě, kdy je magnet vytvořen správně, stává se nesmírně cenným přínosem pro obchodníky i jejich zákazníky. Pamatujte, že návštěvníci stránek se už nespokojí s „jednoduchými“ věcmi jako dříve. Už nemůžete počítat s kvalitním výsledkem pouhým rychlým „slepením“ něčeho dohromady v naději, že získáte odběratele.
Každá cílová skupina chce něco jiného
Někteří uživatelé dávají přednost stálému přístupu k určité databázi (např. fotografiím a videím), jiní upřednostňují různé šablony. S ohledem na to je pochopení osobnosti zákazníka nedílnou součástí vytváření dobré evergreen nabídky. Pokud si nejste jisti, jaký nejlepší obsah je vhodný pro vaše e-mailové kampaně nebo magnety, obraťte se na mě, ráda vám pomohu.
Nebo se přihlaste do kurzu Jak vytvořit magnet, který je nyní otevřen.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.