Doručený e-mail je základem fungujícího e-mail marketingu. Na doručitelnost má vliv mnoho faktorů od kvality vaší databáze až po obsah newsletteru. V článku se dozvíte, jak doručitelnost maximálně podpořit tak, aby vaše newslettery nekončily ve spam složce. Tady je 5 tipů, jak na to.
Máte v databázi neplatné a neaktivní e-mailové adresy, spam pasti, nebo dokonce koupené kontakty? Zvyšujete riziko, že váš e-mailing bude vyhodnocený jako spam, nebo vás jako spam budou označovat sami příjemci.
Ověřte si, že jsou vaše kontakty v souladu s GDPR – přečtěte si, na koho newslettery můžete odesílat.
Pokud sbíráte kontakty přes sběrný formulář, nastavte k němu dvojí ověření kontaktů (double opt-in). Každý svou registraci bude muset potvrdit a vy se tak vyvarujete registraci neplatných adres, adres s překlepem nebo spam pastí.
Databázi pravidelně čistěte a odhlašujte kontakty, které dlouhodobě nereagují. Je zbytečné na ně posílat newslettery, pokud o ně nejeví zájem. Využijte k tomu třeba reaktivační automatizaci, která vám pomůže vyfiltrovat, jaké kontakty odhlásit.
Poštovní klient při doručování do schránek příjemců kontroluje důvěryhodnost odesílatelů. Tu podtrhuje ověřená odesílací doména, která potvrdí, že odesílatel je zároveň její majitel. Doménu ověříte pomocí DNS záznamů v hostingu, kde jsou uložené její jmenné servery (to zjistíte třeba tady).
Zapomeňte na odesílání z freemailové adresy (seznam.cz, gmail.com). Filtry poštovních klientů jsou velmi přísné, a takové newslettery automaticky řadí do spam složky. Kvalitní e-mailingový nástroj vám ani neumožní freemailovou adresu použít.
Zdá se vám ověření domény složité a nevíte, jak na to? V tomto článku zjistíte, jaké technikálie musíte v hostingu nastavit, a k čemu vůbec slouží.
Vyvarujte se citlivého obsahu, který poštovní klienti mohou vyhodnotit negativně. Patří sem výrazy jako “sex”, “covid”, “crypto” atd.
Newsletter by měl obsahovat více textu než obrázků. Poštovní klienti obsah obrázků neumí přečíst, a pokud je jich v newsletteru více, může být vyhodnocený jako nedůvěryhodný a zařazen do spam složky. Ideální poměr je 70 % textu a 30 % obrázků.
Zkontrolujte si také, že je newsletter responzivní a zobrazuje se správně i na telefonu.
Každý newsletter musí ze zákona obsahovat odkaz pro odhlášení, aby měl příjemce možnost kdykoliv odběr zrušit. Některé nástroje ho doplní automaticky, pokud ho do newsletteru nedáte.
Mnoho e-mailingových nástrojů obsahuje spam test, který můžete provést před odesláním každé kampaně. Spam test vás upozorní na případné nedostatky, a vy tak máte možnost newsletter ještě upravit.
Průměrný open rate v Česku se pohybuje mezi 15-20 %, click rate mezi 1-3 %. Jestli jsou vaše hodnoty dlouhodobě podprůměrné, zbystřete. Prověřte, jestli pracujete s aktivní částí databáze, vyhovujete spam testu a jestli máte ověřenou doménu.
Kvalitní nástroj pro e-mailing vám pomůže s nastavením, které vaši doručitelnost maximálně podpoří. Česká aplikace Ecomail má například zabudovaný spam test, vyžaduje ověření domény, umožňuje vytvářet reaktivační automatizace pro očištění databáze, nabízí přehledné reporty pro vyhodnocování a další.
Ecomail si můžete vyzkoušet i vy, a to na 14 dní zdarma – s neomezeným posíláním e-mailů a se všemi funkcemi placených tarifů. Napište na support@ecomail.cz a o testování požádejte.
💡 Na doručitelnost má kromě vašeho nastavení a výběru e-mailingového nástroje vliv i poštovní klient. Ecomail spolu se Seznam.cz připravili webinář, který vám poodhalí, jak na doručitelnost nahlíží největší český poštovní klient. Webinář najdete zde.
💡 Pokud chcete slyšet o doručitelnosti úplně všechno, pusťte si webinář s Pavlem Polou.
Autor:
Eva Jakešová
Social Media Specialist v Ecomail.cz
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.