Při pohledu na jakýkoliv most, který vede přes širokou řeku, si vždy vzpomenu, jak jsem před mnoha lety seděla několik hodin u počítače a ručně odesílala tisíce e-mailů klientům.
Nenáviděla jsem každý chystaný newsletter nebo prodejní nabídku, protože mi bylo jasné, jakou šílenou jednotvárnou práci mám před sebou. A ty nervy…
Hlavně se nesplést! Poslat to jen jednou!
Říkala jsem si, že musí být nějaká zkratka, že to musí jít „nějak automaticky“. Že musí existovat jednoduché řešení.
Teď mi to přijde dost úsměvné. Stačí se zeptat strýčka Goggla a hotovo. Několik osvědčených rad, tipů a doporučení se najde během chvilky.
Tehdy jsem řešení našla docela brzy v podobě e-mailingového systému a užívala si tu změnu. Napsat text, nastavit komu a klik. Hotovo.
Věděla jsem, že e-mailing je účinný nástroj prodejní i pro budování vztahů, a když jsem začala používat automatizované e-maily a viděla, jak který formát má u čtenářů úspěch, byla to pro mě veliká motivace se tímto tématem dále zabývat.
Mimochodem tehdy příjmy z e-mailingu byly 90% obratu firmy, zbylá část byla z doporučení. Sociální sítě možná ještě nebyly ? Ano, velká motivace e-mail jako osvědčený zdroj nezatratit a „jen“ najít možnost, jak si práci usnadnit.
A co mě mimo ušetřeného času na používání e-mailingového systému bavilo a baví i teď? Metriky, grafy a čísla- žádné odhady a domněnky, které by byly podkladem následných rozhodnutí. Strategie a plánování založené na pevném základu. A také je vidět, že to neděláte všechno zbytečně (něco asi ano, tak právě s tím neúspěšným můžete s klidným srdcem přestat).
Jaký objevený most, jaká zkratka pomohla vám v podnikání?
Nebudu předstírat, že jsem e-mailingový systém dokázala hned používat v plném rozsahu. Neměla jsem nikoho, kdo by mi pomohl se v něm rychle zorientovat, tak jsem „pár“ hodin a nocí zkoumala, zkoušela a testovala vše možné.
A víte, co je skvělé? Vy už pátrat tolik nemusíte.
Možná se vám bude hodit návodový kurz „Jak začít posílat e-maily s MailerLite„, který spouštím 8.2. a je v testovací verzi pouze za zpětnou vazbu a referenci.
Ušetří vám určitě dost hodit zkoumání a třeba konečně v tomto roce začnete pracovat se svými kontakty a objevíte skrytý potenciál e-mail marketingu.
Připojte se do kurzu: tady
Těším se na vás v kurzu! A zkratkám a mostům zdar.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.