E-mail marketing je nejen silným nástrojem pro komunikaci se zákazníky, ale také klíčovou součástí úspěšného podnikání.
Podívejme se na 3 příklady, jak vám e-mail marketing pomůže podnikání rozjet a růst dále podpořit.
E-mail marketing umožňuje udržovat a posilovat vztahy se stávajícími zákazníky.
Pravidelným a hodnotným obsahem v e-mailech udržíte zákazníky informované o novinkách, nabídkách a akcích.
Posílení loajality zákazníků vede k opakovanému prodeji, což je klíčové pro dlouhodobý úspěch v podnikání.
A jak to může vypadat v praxi?
Klientka s fashion sortimentem si díky e-mailingu udržela věrnou zákaznickou základnu jak pro kamennou prodejnu s oblečením, tak pro e-shop.Její zákaznice vždy čekají, až v e-mailu uvede speciální den a čas otevření košíku s limitovanými kousky, které jindy nelze nakoupit. Zákaznice tento způsob e-mailové komunikace baví a nákup je pro ně navíc zábava a hra.
Vedle toho sdílí v e-mailech tipy, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení mezi sebou podle ročního období.
E-mailing umožňuje cílenou komunikaci s potenciálními zákazníky. Prostřednictvím personalizace a segmentace můžete oslovit správné publikum s relevantními nabídkami.
Zacílené kampaně mohou proto přilákat nové zákazníky a z pouhých „kontaktů v databázi“ se stanou platící zákazníci.
Jak to může vypadat v praxi?
Eshop se sportovním oblečením uspořádal letní kampaň, která oslovila skupinu potenciálních klientů s konkrétním zájmem o outdoorové vybavení.Díky personalizovaným e-mailům jsme zaznamenali nárůst nových zákazníků. Zároveň jsme tyto zákazníky zařadili do specifické skupiny v e-mailingovém nástroji, abychom je odlišili od ostatních zákazníků a mohli na ně dále komunikovat outdoor téma.
E-mail marketing je cenově dostupný a měřitelný nástroj. Díky analýze výkonu kampaní můžete identifikovat úspěšné prvky a optimalizovat strategie.
To vám umožňuje dosáhnout vysoké návratnosti investic (ROI) a mít jasný přehled o tom, jak váš e-mailing přispívá k růstu vašeho projektu.
Jak to uvést do praxe?
Sledujeme výkon každé e-mailové kampaně a pomocí metrik jako otevřenost, kliknutí na určitá tlačítka nebo odkazy a dle konverzního poměru efektivně měříme úspěšnost mejlingu. Díky tomu identifikujeme, které typy obsahu a nabídek nejlépe rezonují se zákazníky, což nám umožňuje zlepšit výkon e-mailových kampaní a dosáhnout vysoké ROI.
Věřím, že tyto tři stručné příklady vám pomohou lépe porozumět tomu, jak e-mail marketing může skutečně posílit úspěšnost a růst vašeho podnikání.
Pokud máte další otázky, napište mi nebo si můžeme o vašem projektu promluvit na konzultaci.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.