Revoluce nebo změna u Apple Mail. Jaký je její vliv na e-mail marketing. Změna, která změní přístup k měření a sestavování e-mailingových strategií. Apple mění svoji Ochranu poštovních údajů (Mail Privacy Protection). Budeme jako odesílatelé úplně slepí?
U vašich klientů, kteří používají poštovního klienta Apple Mail, si od 20. září už nebudete jisti, zda váš klient skutečně otevřel e-mail. Metrika OPEN RATE bude 100%? Díky přijaté změně, nebudou dostupné informace, na které jsme byli ze statistik zvyklí. Může to vypadat, že se tato změna týká pouze malého počtu příjemců e-mailu, ale z průzkumů vyplývá, že tohoto poštovního klienta používají také uživatelé Gmailu a číslo je tedy vysoké. Více než 50%!
Tato změna významně ovlivňuje segmentaci, testování úspěšnosti e-mailů v A/B funkci, a to díky maskování IP adresy a načtení neviditelných „sledovacích“ pixelů z e-mailu ještě předtím než ho otevře adresát. Bude to tedy vypadat, že e-maily jsou přečtené a zprávy doručené těm, co potřebujete. Ale realita bude jiná.
Jak se to projeví ve statistikách? Zvýší se vám open-rate (otevíratelnost), ale je jasné, že číslo se sice změní a bude vypadat „lépe“, ale bude méně vypovídající. Tedy nevypovídající, klamavé.
Na druhou stranu metrika „open rate“ nikdy nebyla jediná nebo zcela přesná. Již nyní je zřejmé a bude platit následující pravidlo více, než kdy předtím.
Správná strategie se opírá o více metrik a není závislá pouze na otevíratelnosti e-mailu (open rate).
Do popředí se dostávají metriky, které více ukazují růst značky, zapojení publika a aktivní reakce na e-maily (kliknutí na odkaz, vyplnění ankety, dotazníku, přeposlání e-mailu, odpověď na e-mail).
Je důležité si také uvědomit, že ve strategiích je třeba používat pouze personalizaci nezaloženou na open rate metrice. Zároveň je možné také pracovat se specifickou segmentací databáze, a to vyřazení chování uživatelů Apple mail ze statistik nebo vytvoření skupiny klientů používajících iOS.
Jak je zřejmé, správně naplánovaná strategie e-mailingu bude nyní důležitější, než kdy dříve. A je také jasné, že jablečná revoluce v ochraně e-mailových dat nebude znamenat konec světa ani e-mailu jako funkčního marketingového nástroje. Jen je třeba na tuto změnu reagovat, naučit se o e-mailingu uvažovat i z jiných pohledů a počítat s touto novou skutečností.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.