Stala jsem se klientkou prodejce funkčního oblečení, mám zákaznickou kartu, kde jsem odsouhlasila zasílání marketingových sdělení, proto mi už několikrát přišel e-mail s novinkami na e-shopu této značky. Ale…
Podívejte se níže na komentovanou ukázku zmiňovaného e-mailu.
Vidíte text e-mailu? Ne? Já také ne. Šablona e-mailu zřejmě vůbec nepočítá s tím, že by čtenář měl vypnuté zobrazování obrázků nebo z důvodů bezpečnosti automaticky blokované stahování obrázků.
Tento jev je velmi častý, jedná se o 45 % příjemců e-mailů a tvůrce zpráv s touto technickou překážkou musí počítat.
Co s tím? Při tvorbě e-mailů nepoužívejte výhradně obrázky, fotky. Důležitá sdělení komunikujte také textem mimo obrázek, používejte alternativní text „alt“ u obrázků, ať je zřejmé, co se v „prázdnotě“ skrývá.
Vyzkoušejte si šablonu, kterou používáte v rámci testovací rozesílky také v různých poštovních klientech a pamatujte na to, že e-mail netvoříme pouze grafickou formou, ale i textovou.
Velkým nedostatkem je také chybějící patička e-mailu s možností se odhlásit a dalšími chybějícími povinnými informacemi dané legislativou např. kdo e-mail odeslal (identifikace odesílatele), upozornění na obchodní sdělení.
Názorně jsem nedostatky vyznačila tady:
Chcete se vyvarovat chyb, využít e-mail jako prodejní nástroj a podpořit doručitelnost svých e-mailů? Přidejte se do e-mailingové masterclass tady.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.