Black Friday a Cyber Monday – 9 tipů pro úspěšný e-mailing

Jak se neztratit mezi mnoha nabídkami nejrušnějšího nákupního období, na co nezapomenout nebo čemu se vyvarovat. Podívejte se na tipy a doporučení, kterými můžete podpořit váš e-mailing.

Jako obchodníci musíte počítat s tím, že obvykle 77% těch, co sledují Black Friday nebo Cyber Monday akce, nakoupí svoje vánoční dárky právě v těchto dnech. Počítají s tím, že se dostanou k lepším cenám a výhodným slevám.

Je také vhodné si ověřit, jestli by vaše VIP cílové skupiny zákazníků nechtěli výhodněji nakupovat dříve a nečekat až na konec listopadu. Jejich motivací může být hrozba inflace, problémy s dostupností nebo dopravou.

V tomto období se “probouzí” s e-mailingovými nabídkami i odesílatelé, kteří e-mailing v průběhu roku nepoužívají a jiní znásobí svou aktivitu, proto je třeba e-mailigem upoutat pozornost a nedělat zbytečné chyby.

Tipy pro úspěšné podzimní kampaně Black Friday a Cyber Monday (BFCM)

Nezničte si reputaci

Dejte si za cíl zvládnout toto období i z hlediska nepoškození e-mailingové reputace vás jako odesílatele
Nezničte si svoji reputaci odesílatele používáním zakoupených e-mailových adres, zasíláním e-mailů na roky nepoužívanou databázi, nezvyšujte příliš objem odeslané pošty oproti vašemu průměru, reagujte na vyšší míru označení za spam změnou strategie. Zkontrolujte vaše DNS záznamy, že SPF, DKIM, DMARC jsou správně nastavené.

Segmentujte

Vytvořte si skupiny zákazníků a zohledněte i míru angažovanosti u těchto segmentů. Ideálně, když míra otevření není nižší než 20%, aby takový segment obstál v BFCM období.

Skupiny můžete dělit na:
Aktivní– ti, co klikli na e-mail v posledních 90-120 dnech (rozesílka 1x měsíčně)
VIP– skupina nejvěrnějších zákazníků, definovat ji můžete podle určité hodnoty nákupů ve sledovaném období, délkou předplatného
Dříve nakupující– reagovali na slevu BFCM v minulých letech
a neaktivní- pasivní– neklikají ani neotvírají vaše e-maily tento rok. V období BFCM není vhodné se snažit o restart této skupiny kontaktů z důvodu vlivu na doručitelnost u ostatních vašich kampaňových e-mailů. Ideálně, když před začátkem BFCM kampaně máte databázi pročištěnou a pracujete s aktivními kontakty. Pokud chcete této skupině poslat BFCM rozesílku, tak pouze velmi omezený počet e-mailů a důsledně sledujte, jaký úspěch má jednotlivá rozesílka, a jak tyto kontakty reagují. Případně rychle zasáhněte a další naplánované e-maily neposílejte. Jste v tomto segmentu na hraně přínos vs. rizika.

Naplánujte si BFCM kampaň

Umožněte svým kontaktům se registrovat k zaslání BFCM nabídky.
Vytvoříte si tak aktivní skupinu zákazníků, které můžete k registraci ještě motivovat tím, že díky tomu jim otevřete výhodnou nabídku dříve než ostatním. V souvislosti s tím uvažujte, zda právě vaši zákazníci jsou vhodnými adepty pro akci “noční nakupování” večer před Černým pátkem nebo jaké nákupní chování je pro ně typické a podle toho uzpůsobte svoje plány.

Skvěle funguje také zaslat VIP zákazníkům heslo k přístupu do uzavřené části webu se speciální nabídkou. Příklad této strategie naleznete v případové studii tady.

Zároveň pozor při plánování na časování vaší rozesílky v kontextu vytíženosti vašeho e-mailového nástroje (ESP). Počítejte s možným zpožděním v odesílání a neplánujte proto odesílky na hranici platnosti slev nebo zvýhodněných kupónů. Volte časy, které nepoužívají ostatní např. místo 8:00 zvolte 8:27.

Ujasněte si četnost e-mailů v BFCM období

Není cílem, abyste posílali všechny e-maily všem a ve stejné frekvenci a počtu.

Předměty e-mailů

Pro úspěšnou e-mailingovou kampaň zaujměte své čtenáře předmětem a e-maily, které jsou jasné, přehledné a stručné. Veďte je jedním směrem a používejte poutavé tlačítko s lákavou výzvou k akci (CTA).

V předmětech požívejte označení slevové akce Black Friday nebo Cyber Monday (na českém trhu se používá také “Černý pátek”) a čtenáři budou vědět, že jde o tuto nabídku. Zároveň buďte opatrní a nepřehánějte to. Nepoužívejte velká písmena, vykřičníky nebo slib výrazné slevy, kterou v obsahu e-mailu zákazník nenajde. Také čtenáře neklamte slibem obdržení toho, co nedostanou bez splnění dalších kritérií nebo určitou výší objednávky např. dárek zdarma (bez uvedení, že jen u objednávky nad 2 tisíce).

Personalizujte

Podívejte se na chování zákazníků a vytvořte e-maily přímo pro ně, umístěte do nich obsah dle jejich předchozího zájmu nebo vytvořte průvodce a naveďte je k nabídce obdobných výrobků.

Podívejte se na případovou studii Beyond yoga, a jak vypadala personalizovaná kampaň a strategie začátku kampaně pomocí uvedení nových výrobků do prodeje, segmentovaný seznam kontaktů s uzpůsobenou frekvencí e-mail tady.

Zkontrolujte automatizace

Podívejte se, jak máte nastavené automatizace na opuštění nákupního košíku a další automatizace, aby nekolidovaly s kampaní.

Podle průzkumu nákupního chování a míra opuštění nákupního košíku od Dotdigital je míra opuštění nákupního košíku v období BFCM 78%, zároveň je pod obvyklým průměrem míra otevření i míra prokliku. O to je větší důvod pro personalizování obsahu e-mailů a segmentaci. Zároveň je v tomto období tato automatizace velmi důležitá a díky ní můžete výrazně navýšit svoje tržby.

Inspirujte se použitím automatizace opuštění nákupního košíku, škálováním nabídky v tomto období, jak je popsáno v nabídce BFCM v prodeji setu lahví vína s dopravou zdarma. Je to také příklad toho, jak zasáhnou různé typy zákazníků a jak může vypadat speciální nabídka pro BFCM akci.

Testujte předměty i obsah e-mailů

Sledujte jaká slova vám v tomto období fungovala v minulých letech, kdy jste měli nejlepší výsledky. Pomocí A/B testování vyzkoušejte, jak vaši zákazníci reagují na slova Black Friday nebo Cyber Monday případně českou verzi označení těchto dnů, proto je vhodné BFCM pojmout jako sérii více e-mailů.

Inspirace a příklady kampaní a e-mailů

Inspirujte se tipy od Jakuba Olexy z Mailkitu a dalších expertů, a to z hlediska chyb, kterých se máte vyvarovat v nejen v přicházejícím období BFCM.

Podívejte se na příklady e-mailů z období Black Friday nebo Cyber Monday

Cyber Monday od Constantcontact.com
Black Friday e-mail od Constantcontact.com
Black Friday od Webfx.com
Black Friday od MailerLite
Cyber Monday od MailerLite

Jaké otázky mohou přijít v souvislosti s kampaní BFCM?
Podívejte se tady na Q & A tady.

Jak využít vícekanálový marketing v období BFCM?

Podívejte se na tipy od Shopify

Pinterestu
TikTok
Snapchat

Závěr

Přeji vám úspěšné kampaně nejen v období BFCM a pamatujte prosím na to, že reputace vás jako odesílatele je důležitá a neuváženými kroky ji můžete narušit a ovlivnit tak fungování e-mailingu v dalších měsících.

Pomáhám podnikatelům se vyznat v e-mail marketingu a dosáhnout cílů, které si stanovili. Při mentoringu a konzultacích se zabývám nastavením strategie v podnikání a funčního marketingu. Jsem expertkou na e-mail marketing a automatizaci v online podnikání. Díky mým kurzům objevilo již stovky podnikatelů, že e-mail může být jak pečujícím, tak ziskovým prostředkem. Co jsem pro vás připravila najdete >> tady

Přidejte se do skupiny o e-mailingu a podnikání

Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.

  • Kategorie