Jsem konečně produktivnější!

Zamyslete se: Váš potenciální zákazník zadal konkrétní dotaz do vyhledávače a skončil u vašeho webového příspěvku. Ale co dál? Třešničkou na dortu by pro něj v tuto chvíli mohl být kalendář nebo plánovač, co mu nabídnete zdarma a bude rozvíjet téma, o kterém právě četl.

Poutavé, zajímavé a relevantní magnety na kontakty jsou nezbytnou součástí všech účinných strategií pro budování e-mailové databáze, zejména pokud se věnujete online marketingu.

Jelikož rozsáhlost vaší databáze kontaktů závisí na obsahu, který nabízíte, jak se rozhodnout, co novým odběratelům dáte? Jedna věc je jistá: ne všechny věci zdarma musí být stejné jako obsah, který poskytuje vaše konkurence.

Místo toho nabídněte něco, co uživatel najde (ideálně) jen u vás. Něco, po čem bude ochoten zaplatit za vaše další služby.

Vybrat vhodný magnet pro kampaň je stěžejní

Čím větší hodnotu dáte, tím větší dojem na uživatele udělá to, co jim můžete nabídnout. Nestačí však nabídnout cokoli. Vaše magnety na kontakty nebo pobídky k přihlášení k odběru newsletteru musíte pečlivě vybrat, aby odpovídaly vašemu cíli.

Koneckonců magnety neslouží pouze k tomu, aby pro vás získaly kontaktní údaje potenciálního zákazníka. Mají vám pomoci navázat s ním vztah.

Lidé, kteří si stáhnou váš magnet, by měli z vašich stránek odejít s dobrým pocitem. Pokud si myslí, že to za výměnu jejich kontaktních údajů nestálo, nemají důvod v odběru vašich e-mailů pokračovat.

Kalendář pomůže zákazníkům efektivně rozvrhnout čas

Kalendáře pomáhají lidem organizovat jejich životy a práci. Na rozdíl od taháků mají kalendáře specifické časové rámce pro dokončení činností a úkolů.

Předpokládejme, že podnikáte v oblasti výživového poradenství. Můžete nabídnout kalendář se stravovacím plánem pro lidi, kteří chtějí jíst zdravěji. Pokud například pracujete ve fitness oblasti, můžete nabídnout tréninkový kalendář.

Díky tomu vaši potenciální zákazníci nemusí přemýšlet o tom, jaká cvičení mají každý den dělat, protože jste jim to již zanesli do kalendáře.

Ať si uživatel pomyslí: „Díky vašemu kalendáři a plánovači jsem konečně produktivnější!“

Magnet typu kalendář musí být pro vaše cílové uživatele opravdu relevantní. Pokud se například věnujete zahradničení, můžete nabídnout kalendář s tématem, kdy sít a sázet zeleninu. Vlastní kalendář můžete vytvořit na základě nadcházejících svátků, událostí nebo jiných věcí, na kterých vašim zákazníkům záleží.

Kolonky pro každý den můžete nechat nevyplněné nebo k nim připsat důležitá data, připomenutí, nebo dokonce zajímavé a relevantní citace. Tímto způsobem si vás zapamatují jako osobu, která jim pomohla s organizací úkolů. Pokud tyto úkoly propojíte s vašimi nabízenými službami nebo produkty, bude to ještě lepší!

Přeměňte náhodné kolemjdoucí na věrné zákazníky pomocí plánovačů

Víte, co se říká: „Pokud neplánujete, máte v plánu selhat.“ Každý chce být více organizovaný, soustředěný a produktivní. Jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit produktivitu, je plnit včas úkoly.

„Pokud neplánujete, máte v plánu selhat.“

Bez ohledu na to, v jakém oboru podnikáte, můžete najít způsob, jak vytvořit plánovač vhodný pro vaše zákazníky.
Vytvořte týdenní rozvrh úkolů, plánovač pro nakupování, pro dodržování měsíčních nebo čtvrtletních cílů, plánovač budoucí vize… cokoli! Pokud pomůžete svým novým odběratelům splnit cíle díky jednoduchému plánovači,, vybudujete si u nich důvěru. A ta je důležitým předpokladem pro dobrý vztah. Určitě budou mít větší chuť koupit u vás například koučovací balíček.

Klaďte sami sobě otázky

Na co můžete vytvořit plánovač?
Jaká témata jsou pro vaše zákazníky relevantní?
Jaké úkoly jsou pro ně natolik cenné, že potřebují sledovat jejich vývoj?

Všechny tyto otázky vám pomohou vytvořit plánovač, který dá vašim zákazníkům šanci udělat v životě/podnikání skutečnou pozitivní změnu. Plánovače se obvykle vytváří pro velmi konkrétní případy použití.

Například plánovače cvičení pro těhotné ženy, svatební plánovače, cestovní plánovače atd.

Vyvolejte v uživateli pocit, že vaše služba nebo produkt stojí za nákup

Kalendáře a plánovače fungují jako velmi efektivní magnety na kontakty, zvláště pokud je nabídnete ve správný čas.

Vytvoříte kalendář, který se nějakým způsobem dotýká vašeho podnikání (např. kalendář e-mailingu, pokud se věnujete e-mailingovým kampaním :-)) a nabídnete jej výměnou za e-mailovou adresu. Bude to fungovat ještě lépe, pokud ho vytvoříte ve formátu vhodném pro tisk. Ten, kdo si kalendář vytiskne, bude mít denně vaše logo na očích .

Lidé milují kalendáře a plánovače, protože slibují dlouhodobou hodnotu. Pokud například nabízíte 30denní plánovač, uživatel ví, že získá 30 dní cenných informací a rad. Do plánovače zahrňte spoustu znalostí, ať to není jen rychle sestavený deník s daty.

Čím více do toho vložíte, tím nadšenější budou vaši potenciální zákazníci. Vaším cílem je přimět je, aby si pomysleli: „Pokud je tohle zadarmo, jak dobrá musí být placená služba?!“

Čas je jediný zdroj, který nikdy nedostaneme zpátky. Pomozte potenciálním zákazníkům ušetřit jejich drahocenný čas. Odpovídejte na dotazy uživatelů (resp. pomáhejte řešit problémy) a získáte si jejich srdce. Magnety jsou „zdarma“, ale uživatelé se musí podělit o své cenné kontaktní údaje. Takže je potřeba vytvořit obsah, který vaši cílovou skupinu zaujme.

Cílem je přimět tyto uživatele, aby přešli od bezplatného obsahu k nákupu produktu nebo služby.

Nemáte dovednosti nebo pracovní sílu, abyste to dokázali? Najměte si profesionála. Chcete-li získat pozornost uživatelů a přimět je, aby si vybrali právě vás, potřebujete udělat více než jen rozesílat newslettery. Z tohoto důvodu musíte použít atraktivní magnet, jako jsou například hodnotné kalendáře a plánovače.
Pozornost ale nestačí jen získat, je třeba ji taky udržovat. Skvěle se k tomu hodí pravidelné newslettery. Pokud vám dochází nápady, co do nich pořád psát, stáhněte e-mailingový kalendář pro rok 2023.

Pomáhám podnikatelům se vyznat v e-mail marketingu a dosáhnout cílů, které si stanovili. Při mentoringu a konzultacích se zabývám nastavením strategie v podnikání a funčního marketingu. Jsem expertkou na e-mail marketing a automatizaci v online podnikání. Díky mým kurzům objevilo již stovky podnikatelů, že e-mail může být jak pečujícím, tak ziskovým prostředkem. Co jsem pro vás připravila najdete >> tady

Přidejte se do skupiny o e-mailingu a podnikání

Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.

  • Kategorie