Přihlásila jsem se k odběru novinek českého módního e-shopu. Po ověření e-mailové adresy a potvrzení odběru zpráv, jsem dostala jako poděkování slevový kupon. Ale…
Podívejte se níže na komentovanou ukázku zmiňovaného e-mailu. V e-mailu nenajdete klikatelný odkaz, ani textový, ani pod obrázkem. Když klikáte na místech, kde byste očekávali, že se dostanete do e-shopu, kde uplatníte kód nebo se alespoň podíváte, jaký má e-shop nabídku, nic se nestane. Chybí odkaz na logu, chybí menu, tlačítko s odkazem, nic nesměřuje na webové stránky e-shopu nebo jiné místo, kde mohu nakoupit.
Neexistující odkazy do e-shopu nejsou tak závažnou chybou. Zde přichází e-shop o peníze z prodeje, ale jako opravdový průšvih je chybějící patička e-mailu s možností se odhlásit a dalšími chybějícími povinnými informacemi dané legislativou např. kdo e-mail odeslal (identifikace odesílatele), upozornění na obchodní sdělení.
Jako další nedostatek spatřuji v nevyužití e-mailu jako prostředek podporující prodej. U slevových kódů tohoto typu doporučuji ohraničit časovou platnost slevového kódu, aby zákazník byl motivovaný se podívat do e-shopu hned a provést nákup.
Názorně jsem nedostatky vyznačila tady:
Chcete se vyvarovat chyb, využít e-mail jako prodejní nástroj a podpořit doručitelnost svých e-mailů? Přidejte se do e-mailingové masterclass tady.
Propojme se:
Přidejte se do facebookové skupiny o e-mailingu a podnikání
Najdete tam další tipy, novinky a odpovědi na otázky.